Friday 16 November 2012

Doa Untuk Mendapatkan Zuriat

Salam...hari ni nk share doa untuk mendapatkan zuriat...

Mula2 kahwin dulu ana n husband mmg buat family planning coz ana still study..n ana ni jenis yg xnk terburu2...takut tak terkejar...
Tp bile di pikir2 kembali next year is my final year as student (InsyaAllah)...niat utk memiliki zuriat sendri semakin berkobar2..perasaan tu dtg ketika first day hari raya puasa...Allah Maha Besar...tiba2 terselit satu perasaan yg xtau mcam mna nk describe,coz last ramadhan mmg kami ada berbincang mengenai hal ni and my husband pn cakap bnda yg sama...hihihihi
Anak ni pembawa rezeki, amanah dr Allah...so khilaf ana coz x mencuba dr awal..huhuhu

So semenjak waktu itu,ana n husband sentiasa berdoa kpd Allah utk memberi zuriat kpd kami...mungkin belum rezeki kami lg...tp,usaha tangga kejayaan kn..

Mari kita sama-sama amalkan:

1. Surah Al-'Imran Ayat 27;



Maksudnya : "Engkaulah (wahai Tuhan) yang memasukkan waktu malam ke dalam waktu siang, dan Engkaulah yang memasukkan waktu siang ke dalam waktu malam. Engkaulah juga yang mengeluarkan sesuatu yang hidup dari benda yang mati, dan Engkaulah yang mengeluarkan benda yang mati dari sesuatu yang hidup. Engkau jualah yang memberi rezeki kepada sesiapa yang Engkau kehendaki, dengan tiada hitungan hisabnya".


2. Surah Al-'Imran Ayat 38;

Maksudnya : Ketika itu Nabi Zakariya berdoa kepada Tuhannya, katanya: "Wahai Tuhanku! Kurniakanlah kepadaku dari sisiMu zuriat keturunan yang baik sesungguhnya Engkau sentiasa Mendengar (menerima) doa permohonan.


3. Surah Al-Anbiya' Ayat 89;


Maksudnya : Dan (sebutkanlah peristiwa) Nabi Zakariya, ketika ia merayu kepada Tuhannya dengan berkata: "Wahai Tuhanku! Janganlah Engkau biarkan daku seorang diri (dengan tidak meninggalkan zuriat) dan Engkaulah jua sebaik-baik yang mewarisi".

Sumber : Mr Google



Sumber : Azam Hashim Photography (My OP)



   p/s: Ya Allah semoga kami dikurniakan zuriat yg soleh dan solehah..Amin




   

2 comments:

ieza ashaari said...

semoga kita sama-sama peroleh zuriat soleh dan solehan.. kami pun sedang berusaha juga.. kita doa sama2 yer..

Adriana said...

InsyaAllah...Amin...xsabar nk rasa 'bnda' gerak2 dlam perut

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

COPYRIGHT AND TEMPLATE DESIGN ALL RIGHT RESERVED BY CIK ROSE CUTE wink